30 października uczniowie z klasy 1a, 1b i 1c zrealizowali 3. zadanie z innowacji „Literki w akcji”. Wykorzystano w nim metodę integracji sensorycznej, realizowanej zarówno indywidualnie, jak i w grupie. Każde dziecko miało przynieść małą rzecz,

mieszczącą się w dłoni, której nazwa rozpoczyna się poznaną wcześniej literą. Te rzeczy stanowiły podstawę do dalszej aktywności. Po omówieniu ich, pokazaniu i nazwaniu, zostały one umieszczone w przygotowanym wcześniej pudełku sensorycznym. W trakcie realizacji zadania, każdy uczeń wybierał przedmiot poprzez specjalny otwór i rozpoznawał go korzystając ze zmysłu dotyku. W następnym kroku odbywało się wspólne dzielenie nazwy przedmiotu na głoski. Ta część zadania angażowała zarówno aspekty słuchowe, jak i werbalne. Wspólne dzielenie na głoski stwarzało przestrzeń do aktywnego uczestnictwa i wymiany wiedzy między uczniami. To zadanie w nieszablonowy sposób umożliwiało rozwijanie możliwości poznawcze oraz stanowiło atrakcyjną formę pracy.