Projekt POWER 🇵🇹 🇵🇱
Nasi uczniowie zaprezentowali efekty swojej współpracy z portugalską młodzieżą. Ich zadaniem było przygotowanie scenek na wybrany temat związany z kulturą oraz tradycjami swoich krajów.

Projekt POWER 🇵🇹 🇵🇱
Ważnym punktem naszego projektu jest przedstawienie w wykonaniu naszej młodzieży. Próby rozpoczęliśmy już w Polsce i kontynuowaliśmy je w pięknej scenerii Casa do Monte, czyli willi, w której mieszkamy.

Projekt POWER 🇵🇹 🇵🇱
W ramach zadań projektowych ćwiczyliśmy nasze kompetencje językowe z uczniami i nauczycielami naszej partnerskiej szkoły Agrupamento de Escolas de Barcelos. Podczas wizyty w szkolnej bibliotece, uczniowie znaleźli znane im tytuły książek w wersji portugalskiej, a oprowadzający nas Tomas opowiedział o swoich upodobaniach czytelniczych. Szkolna stołówka spodobała się nam, jednak jednogłośnie stwierdziliśmy, że nasza szkolna stołówka jest ładniejsza.Sporym zaskoczeniem był mały stawek na terenie szkoły - na dodatek pływały po nim kaczki, to wspaniałe miejsce na relaks między lekcjami. Ogromne wrażenie zrobiły na nich bogato wyposażone laboratoria chemiczne i geologiczne. Widzieli również zajęcia w pracowni telewizyjno-informatycznej.

Projekt POWER 🇵🇱 🇵🇹
Dzisiejszy dzień był bardzo intensywny. Agrupamento de Escolas de Barcelos, czyli nasza szkoła partnerska w projekcie PO WER okazała się niesamowicie gościnna. Sama placówka jest bardzo nowoczesna i świetnie zorganizowana. Poznaliśmy uczniów i nauczycieli - są to ludzie bardzo otwarci. Tomas i Lucas - portugalscy uczniowie zaprosili nas na lekcje w swojej szkole, byliśmy na informatyce, języku portugalskim, lekcjach wf (piłka ręczna 🤾, koszykówka 🏀 i akrobatyka 🤸) oraz zajęciach praktycznych dla uczniów uczących się zawodu elektryka. Największym zaskoczeniem był przedmiot, którego nie znajdziemy w polskiej szkole - była to geologia. 

Projekt POWER 🇵🇱 🇵🇹
Kolejnego dnia Portugalia powitała uczestników projektu POWER deszczem. Na szczęście, gdy dotarliśmy do Fatimy, rozpogodziło się.

Projekt POWER 🇵🇱 🇵🇹
W ramach zadania projektowego uczniowie wykonali i cały czas uaktualniają PADLET, czyli aplikację, która służy do tworzenia online wirtualnej „ściany”.